بلاگ

علت شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی چیست

علت شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی چیست

اگر عملکرد ماشین شارژی به نحوی متفاوت از گذشته بوده و امکان شارژ کردن باتری آن وجود نداشته باشد، احتمالاً باتری آن از کار افتاده یا خراب شده است. برای بررسی دلیل این خرابی در ابتدا، لازم است که از حالت ناسالم بودن باتری اطمینان حاصل کنید. به این منظور، باید باتری ماشین شارژی را جدا کنید و آن را تست نمایید.

علت خراب شدن باتری ماشین شارژی

یکی از رایج ترین دلایل شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی خرابی باتری است. فراگیر بودن خرابی باتری ماشین شارژی به علل متعددی باز می‌گردد. در این راستا، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. عدم رعایت اصول شارژ و دشارژ ماشین شارژی و کنترلی
  2. خالی کردن شارژ باطری بیش از حد مجاز
  3. نگهداری باتری خالی به طور طولانی‌مدت
  4. استفاده از باطری نامناسب با ظرفیت کمتر یا بیشتر از ماشین شارژی

در اکثر موارد، با توجه به این مسائل مطرح شده، می‌توان علت خرابی باتری ماشین شارژی را تشخیص داد. البته اگر قادر به تشخیص مشکل نبودید، توصیه می‌شود از خدمات تعمیرکاران متخصص در زمینه ماشین‌های شارژی استفاده کرده و به آنها مراجعه نمایید.

بیشتر بدانید: مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی به دلیل اشکال در سیم کشی 

شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی به دلیل اشکال در سیم کشی

علت دومی که منجر به عدم شارژ ماشین شارژی می‌شود، مربوط به وجود اختلال در سیم کشی باتری است. در برخی مواقع، اگر ماشین ضربه خورده یا اینکه سیستم سیم کشی دستکاری شده باشد، می تواند به خرابی باطری منجر شده و یکی از دلایل شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی باشد.

رفع خرابی سیم کشی ماشین کنترلی و شارژی

افزایش حرارت موتور ماشین شارژی ممکن است باعث آسیب دیدن بخشی از سیم کشی یا حتی قطع اتصال سیم به باتری شود که می تواند شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی را به همراه داشته باشد.

برای عیب‌یابی این مشکلات، ابزارهایی مانند انبردست، پیچ‌گوشتی و ولت‌سنج مورد نیاز است. اگر مشکل از قطع شدن سیم باشد، می‌توانی آن را تعمیر کرد. در زمینه مشکلات مرتبط با سیم کشی باطری، ممکن است با موارد زیر روبه‌رو شوید:

  1. خرابی سیم‌ها
  2. شل شدن اتصال سیم‌ها
  3. فرسودگی باتری
  4. شکست سوئیچ و کانکتور

خرابی برد و شارژ نشدن ماشین شارژی

خرابی برد و شارژ نشدن ماشین شارژی

هنگامی که عملکرد ماشین شارژی کاهش می‌یابد یا باطری به سرعت تخلیه می‌شود، ممکن است فکر کنید که مشکل از باتری است، در حالی که این وجود دارد مشکل به خاطر آسیب به برد ماشین شارژی باشد.

استفاده نادرست از ماشین شارژی می‌تواند به آسیب دیدگی برد دستگاه منجر شود؛ زیرا تمام قطعات ماشین شارژی به یکدیگر وابسته‌اند و هر گونه مشکل در برد می‌تواند بر عملکرد باتری نیز اثر منفی داشته باشد.

تعمیر برد ماشین کنترلی شارژی

چنانچه مشکل شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی شما مربوط به سیم کشی نبوده و باتری نیز سالم باشد پای خرابی برد به میان خواهد آمد.

در این حالت احتمال وجود خرابی در قطعات برد الکترونیکی ماشین وجود دارد. برای عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی ماشین کنترلی باید از استفاده از تخصص افراد متخصص کمک بگیرید تا ایراد به بهترین شکل شناسایی شده و رفع شود.

خرابی سوکت شارژر ماشین های شارژی و کنترلی

خرابی سوکت شارژر ماشین های شارژی و کنترلی

در اکثر موارد جستجو برای یافتن علت شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی، شما را به چیزی غیر از خود باطری می رساند. به عبارتی دیگر در برخی موارد این مشکل به باتری مرتبط نبوده و به دلیل خرابی سوکت شارژر ماشین های شارژی و کنترلی است.

استفاده نادرست از شارژر یا عدم اتصال به ولتاژ مناسب می‌تواند منجر به خرابی شارژر گردد. بهتر است برای شارژ کردن باتری ماشین شارژی، از شارژر اصل و فابریک استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: قیمت ماشین کنترلی آفرود ارزان 

نگهداری از باتری ماشین شارژی

جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی چون شارژ نشدن ماشین شارژی و کنترلی باید به خوبی از باطری آن مراقبت کنید از جمله اینکه باتری را در مکان های بسیار سرد یا بسیار گرم قرار ندهید و از رها کردن آن پس از کامل شدن شارژ بپرهیزید.

اگر مشکل از شارژر ماشین کنترلی باشد در اکثر موارد، این شارژرها قابل‌تعمیر نبوده و باید تعویض شوند. البته همانطور که گفته شد ممکن است مشکل از شارژر نبوده و سوکت ماشین شارژی خود خراب شده باشد. برای افزایش عملکرد ماشین شارژی، توصیه می‌شود به صورت دوره‌ای اقدام به معاینه فنی و سرویس کاری موتور، باتری و سایر اجزای آن کنید.

شما می توانید برای تهیه لوازم یدکی و همچنین خرید بهترین ماشین های شارژی و آرسی به وبسایت آرسام آرسی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *