بلاگ

قیمت کامیون کنترلی

قیمت کامیون کنترلی

کامیون کنترلی یک نوع ماشین اسباب بازی شبیه به یک کامیون واقعی است و با استفاده از یک کنترل از راه دور توسط کاربر حرکت می‌کند. قیمت کامیون کنترلی به مواردی همچون نوع پیشران و مقیاس آن بستگی دارد. به عبارتی دیگر این ماشین‌ها می‌توانند از نظر اندازه، شکل، رنگ دارای جزئیات و ویژگی‌های مختلف باشند.

اگرچه کامیون کنترلی عموماً به عنوان وسیله ای برای تفریح شناخته می شود اما هرچه به مدل واقعی آن شباهت بیشتری داشته باشند، قیمت آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ها قیمت ماشین کنترلی بنزینی، نیترو و شارژی با یکدگیر تفاوت دارند که این شامل قیمت کامیون کنترلی نیز می شود.

عوامل مؤثر بر قیمت کامیون کنترلی

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، قیمت کامیون کنترلی به چند نکته بستگی دارد که عبارتند از:

  1. اندازه و مقیاس
  2. نوع سوخت
  3. ویژگی‌ها و جزئیات
  4. گیربکس و فرمان
  5. بدنه و شاسی
  6. آپشن‌ها و لوازم جانبی

بیشتر بدانید: انواع ماشین کنترلی کدام است؟

عوامل مؤثر بر قیمت کامیون کنترلی

اندازه و مقیاس کامیون کنترلی

یکی از عوامل بسیار مهم و مؤثر بر قیمت کامیون کنترلی، اندازه و مقیاس این کامیون ها است. کامیون های کنترلی و کلا تمامی ماشین های کنترلی در اندازه‌ها و مقیاس‌های مختلفی موجود هستند. مقیاس یک عدد است که نشان می‌دهد که کامیون و ماشین کنترلی چند برابر کوچکتر از نمونه واقعی آن است.

برای مثال، مقیاس ۱/۱۴ یعنی که کامیون کنترلی ۱۴ برابر کوچکتر از کامیون واقعی است. هرچه مقیاس کوچکتر باشد، کامیون کنترلی بزرگتر خواهد بود. باید بر اساس فضای موجود و بودجه خود اندازه و مقیاس مناسب را انتخاب کنید.

نوع پیشران

دیگر موردی که بر قیمت کامیون کنترلی تأثیر می گذارد، نوع پیشران این کامیون ها است. کامیون و ماشین های کنترلی می‌توانند با سوخت‌های مختلفی کار کنند. برخی از آن‌ها از باتری قابل شارژ که معمولا از نوع لیتیوم یون یا نیکل متال هیدرید هستند، نیرو می گیرند.

برخی دیگر با گازوئیل یا بنزین کار می کنند و همچنین سوخت بعضی از ماشین های کنترلی می تواند از نوع نیترومتان باشد. هر نوع سوخت مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال، باتری های قابل شارژ ارزان‌تر و ساده‌تر از گازوئیل یا بنزین هستند، اما مدت زمان کارکرد آن‌ها محدودتر است.

گازوئیل یا بنزین قدرت و سرعت بیشتری به کامیون کنترلی می‌دهند، اما هزینه و نگهداری آن‌ها بیشتر است. در این بین قیمت کامیون کنترلی بنزینی به نسبت نوع نیترومتان و باتری بیشتر است.

اندازه و مقیاس کامیون کنترلی

ویژگی های کامیون کنترلی

این ماشین‌ها می‌توانند از نظر اندازه، شکل، رنگ، جزئیات و ویژگی‌های مختلف باشند. طبیعتاً جزئیات یک آرسی هرچقدر که واقع گرایانه تر باشد، بر قیمت کامیون کنترلی تأثیر می گذارد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  1. کنترل از راه دور: این ماشین‌ها با کنترل‌های از راه دور مانند کنترل از راه دور بی‌سیم یا حتی تلفن همراه توسط کاربر کنترل می‌شوند. این کنترل‌ها اغلب دارای دسته‌بندی‌های مختلف هستند که به کاربران امکان می‌دهند جلو و عقب حرکت کنند، به چپ و راست بگردند و حتی سرعت واحد را تغییر دهند. آپشن های بیشتر روی کنترل، قیمت ماشین را نیز بالاتر می برد.
  2. نورها و صداها: بسیاری از کامیون کنترلی‌ها دارای نورها و صداهایی هستند که تجربه بازی و تفریح با آن ها را جذاب‌تر می‌کنند. برای مثال، چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های گردان، بوق، صدای موتور و غیره.
  3. جزئیات واقع‌گرایانه: بسیاری از کامیون کنترلی‌ها با جزئیات واقع‌گرایانه‌ای مانند چرخ‌ها، آینه‌ها، شیشه‌های جلویی، سپرها، بدنه‌ها و شاسی‌ها طراحی شده‌اند تا شبیه به کامیون‌های واقعی باشند. شباهت بیشتر با مدل پایه قیمت کامیون کنترلی را بالاتر خواهد برد.
  4. باتری قابل شارژ: اکثر کامیون کنترلی‌ها دارای باتری‌های قابل شارژ هستند که می‌توانند توسط کابل USB یا شارژر مشابه شارژ شوند.
  5. قابلیت‌های حرکتی: کامیون کنترلی‌ها دارای قابلیت‌های حرکتی ویژه هستند که به آنها امکاناتی مانند حرکت بر روی مسیرهای ناهموار یا حرکت پشت و جلو را می‌دهند.

ویژگی های کامیون کنترلی

گیربکس و فرمان

برخی از کامیون کنترلی‌ها دارای گیربکس و فرمان قابل تنظیم هستند که امکان کنترل دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر را فراهم می‌کنند. برای مثال، گیربکس ۳ دنده‌ای که با کنترل از راه دور تعویض می‌شود، یا فرمان دو سویه که با کنترل از راه دور تنظیم می‌شود.

این قابلیت ها یک آرسی را به نمونه اصلی آن شبیه تر می کنند بنابراین می توانند قیمت کامیون کنترلی را بالاتر ببرند یا پایین‌تر بیاورند. انتخاب کامیون کنترلی با چنین قابلیت هایی به سلیقه و نوع کارکرد شما بستگی دارد.

بیشتر بدانید: تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی

بدنه و شاسی

برخی از کامیون کنترلی‌ها دارای بدنه و شاسی با کیفیت و مقاوم هستند که از فلز یا پلاستیک سخت ساخته شده‌اند و در برابر ضربه و سقوط مقاوم هستند. برخی هم دارای بدنه و شاسی قابل تعویض هستند که امکان تغییر ظاهر و طراحی کامیون را می‌دهند.

علاوه بر بدنه و شاسی لوازم جانبی نیز بر قیمت کامیون های کنترلی تأثیر گذار هستند. برخی از کامیون کنترلی‌ها دارای آپشن‌ها و لوازم جانبی متنوعی هستند که امکان ارتقا و تنوع کامیون را فراهم می‌کنند که شامل دود اگزوز، سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های فلزی و… می شود.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کامیون کنترلی و همچنین خرید بهترین ماشین های کنترلی به وبسایت آرسام آرسی مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *