بلاگ

راهنمای خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

راهنمای خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

انواع کوادکوپتر و هلی شات بر حسب نوع کاربرد، دوربین ها و سیستم ناوبری از باتری با ظرفیت متفاوت استفاده می کنند از این رو به هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات باید به مشخصات فنی این کوادکوپترها، مشخصات باتری اورجینال آن همچون ولتاژ و همچنین کیفیت باتری جایگزین و اصل بودن آن توجه کرد.

هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر به چه مواردی توجه کنیم؟

یکی از مهمترین نکات به هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر توجه به فاکتورهایی از جمله گارانتی، کیفیت ساخت و مدت زمان شارژ و عملکرد است و در این صورت انتخابی امن خواهید داشت و بهترین باتری باتوجه ‌به مشخصات کوادکوپتر خود را خریداری خواهید کرد.

در کنار این موارد باید به ولتاژ مناسب به هنگام خرید باتری کوادکوپتر و هلی شات نیز توجه کنید. باتری‌های کوادکوپتر اگر درست و بهینه استفاده شوند تا سه سال عمر مفید خواهند داشت. در غیر این صورت باتری در مدت زمان کوتاه‌تری غیرقابل‌استفاده خواهد شد.

بیشتر بدانید: بهترین مدل ماشین کنترلی آفرود

هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر به چه مواردی توجه کنیم؟

شارژدهی باتری پهپاد

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید باتری برای کوادکوپتر مدت زمان شارژ باتری است که به ولتاژ بستگی دارد؛ البته ارتباط مدت زمان شارژ و بازدهی باتری به عوامل بسیاری وابسته است. برای مثال اگر سلول های باتری پهپاد آسیب دیده باشد، ممکن است مدت زمان بیشتری برای شارژ نیاز داشته باشد و بازدهی آن بسیار کم باشد.

به‌همین‌خاطر حتما باید مدت زمان شارژ و بازدهی را چک کنید؛ زیرا باتری یکی از مهم‌ترین قطعات کوادکوپتر است.

ولتاژ باتری کوادکوپتر و هلی شات

هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر توجه به ولتاژ یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود. ولتاژ باتری باید با ولتاژ مورد نیاز پهپاد شما مطابقت داشته باشد تا از عملکرد صحیح و ایمنی دستگاه اطمینان حاصل شود.

اگر ولتاژ باتری کمتر از حد نیاز باشد، ممکن است پهپاد به درستی کار نکند و اگر ولتاژ بیش از حد نیاز باشد، می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند. به طور کلی، باید ولتاژ باتری فعلی پهپاد خود را بررسی کنید و باتری جدیدی با ولتاژ مشابه تهیه نمایید. همچنین، مدت زمان شارژ و بازدهی باتری، و اطمینان از اورجینال بودن باتری نیز از دیگر نکات مهم هستند که باید مد نظر قرار دهید.

ولتاژ باتری کوادکوپتر و هلی شات

اورجینال بودن باتری کوادکوپتر و هلی شات

در بازار ممکن است که بسیار با قطعات غیراصل روبرو شوید که برچسب نام و مشخصات این باتری‌ها دقیقا مانند مدل‌های اصلی است، اما کیفیت آن‌ها اصلا مناسب نیست و به نوعی می‌توان گفت پس از ۱۰ بار استفاده دیگر قابل استفاده نیستند و نیاز به باتری جدید خواهید داشت.

فرقی نمی‌کند از پهپاد تاشو استفاده می‌کنید یا مدل‌های غیرتاشو و حرفه‌ای، حتما در هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر به اصل بودن آن توجه داشته باشید.

باتری لیتیوم پلیمری

باتری های لیتیوم پلیمر دارای سیستم تخلیه ولتاژ کمی هستند و در صورتی که به باتری هایی برای مدت زمان طولانی مثلا چند ماه نیاز دارید این باتری ها بسیار مناسبند. همچنین این باتری ها برای کاربرد های سیار نیز بسیار مناسبند.

اگر پهپاد شما از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می کند، به هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر می توانید از این باتری ها بهره بگیرید. باتری های لیتیوم پلیمر و یا به اختصار Lipo باتری های بسیار پرکاربردی در الکترونیک هستند و به صورت بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرند.

باتری لیتیوم یونی کوادکوپتر

دیگر گزینه ای که می توان در مورد خرید باتری برای کوادکوپتر در نظر گرفت، باتری های لیتیوم یون است. این باتری از لحاظ ساختار شبیه به باتری های لیتیوم پلیمر است با این تفاوت که از لحاظ اندازه لایه های شیمیایی متفاوت بوده و باتری های لیتیوم پلیمر سبک‌تر از باتری های لیتیوم یونی هستند.

علاوه بر این، باتری های لیتیوم پلیمر مقاومت بیشتری در برابر شارژ زیاد و نشت مواد شیمیایی نسبت به باتری های لیتیوم یون دارند. باتری های لیتیوم یون نسبت به باتری های لیتیوم پلیمر کم قیمت تر و چگالی انرژی آن هم بیشتر است.

گارانتی خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

باتری نیکل متال و نیکل کادیوم

دو نوع باتری دیگر که می تواند هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر در نظر گرفت باتری های نیکل متال و نیکل کادیوم است که در زیر به آن ها اشاره می شود:

  • نیکل متال: باتری هیبرید نیکل فلز و یا به اختصار NiMh باتری هایی با قابلیت شارژ مجدد هستند. این باتری ها معمولا ارزان قیمت بوده ولی از لحاظ چگالی انرژی داخلی کمتر از باتری های لیتیوم پلیمری هستند. هر سلول این باتری دارای ۱٫۲ ولت ولتاژ است که ترکیب چهار تا از این باتری ها از نوع AA ولتاژ ۴٫۸ ولت را تولید می کند که برای اکثر کارهای ۵ ولتی مناسب و مورد استفاده است.
  • نیکل کادیوم: باتری نیکل کادمیوم و یا به اختصار NiCd از باتری های پایه نیکل هستند. امروزه به دلیل سمی بودن نیکل کادمیوم این نوع باتری جایگزین باتری هیبریدی نیکل فلز شده است و فقط در کاربرد های خاص از آن استفاده می شود. سرعت شارژ این نوع باتری ها نسبت به دیگر انواع باتری بسیار بالاست ولی قیمت آن نیز نسبت به باتری های اسیدی بالاست.

بیشتر بدانید: انواع ماشین کنترلی کدام است؟

گارانتی خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

دیگر نکته مهمی که باید در هنگام خرید باتری برای کوادکوپتر به آن توجه کنید، گارانتی باتری است. معمولا مراکز فروش هلی شات باتری‌هایی با گارانتی ارائه نمی‌کنند؛ زیرا از کیفیت آن‌ها اطمینان خاطر کافی ندارند. اما زمانی که شما به فروشگاه‌های معتبر، محصولاتی با گارانتی و کیفیت بسیار مناسب خریداری می‌کنید.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین کوادکوپترها و هلی شات ها به وبسایت آرسام آرسی مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *