بلاگ

تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی

تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی

هنگامی که درباره شکل و ظاهر ماشین‌های کنترلی صحبت می‌کنیم، تشخیص ماشین‌های کنترلی نیترو و بنزینی از یکدیگر و حتی از نوع الکتریکی به سختی امکان‌پذیر است. به‌طور کلی، محسوس ترین تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی نه در ظاهر بلکه در موتور این دو ماشین است.

تفاوت منبع انرژی ماشین های کنترلی نیترو و بنزینی

منبع انرژی ماشین‌های آرسی الکتریکی از باتری است و برق مورد نیاز موتور آن‌ها از شارژ باتری تأمین می‌شود. از سوی دیگر، ماشین‌های آرسی نیترو از سوخت‌های حاوی مایع روغنی نیترو متان به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند و تکلیف نوع بنزینی نیز روشن است.

به همین دلیل، موتورهای نصب شده در ماشین‌های کنترلی نیترو بسیار به موتورهای اتومبیل‌های واقعی شبیه هستند. البته، ماشین‌های کنترلی گازوئیلی نیز دارای موتورهایی مشابه اتومبیل‌های واقعی هستند و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات با ماشین‌های کنترلی نیترو اشتباه گرفته شوند.

با این حال، ماشین‌های کنترلی گازوئیلی از سوخت حاوی نیترو متان به جای گازوئیل استفاده می‌کنند و ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری دارند. همچنین، محبوبیت ماشین‌های کنترلی گازوئیلی به مراتب کمتر از ماشین‌های کنترلی نیترو است. بنابراین مهمترین تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی در نوع سوخت و پیشران این دو آر سی است.

بیشتر بدانید: مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

 

نوع موتور ماشین کنترلی نیترو و بنزینی چیست؟

نوع موتور ماشین کنترلی نیترو و بنزینی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی بهتر است که نگاهی به نوع موتور این دو ماشین داشته باشیم. ماشین کنترلی نیترو از یک موتور دوزمانه با سوختی مخصوص که حاوی نیترومتان، متانول و روغن است، کار می کند. ماشین کنترلی بنزینی از یک موتور چهار زمانه که با بنزین معمولی و روغن موتور سوخت می گیرد، استفاده می کند.

تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی در سرعت

ماشین کنترلی نیترو معمولاً قدرت و سرعت بیشتری نسبت به ماشین کنترلی بنزینی دارند. در واقع به دلیل اینکه موتور نیترو با فشار بالاتری کار می کند و سوخت نیترو انرژی بیشتری تولید می کند.

ماشین کنترلی نیترو می توانند به سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند، در حالی که ماشین کنترلی بنزینی معمولاً حداکثر ۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند.

 

هزینه و مصرف ماشین کنترلی نیترو و بنزینی چقدر است؟

هزینه و مصرف ماشین کنترلی نیترو و بنزینی چقدر است؟

مورد دیگر تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی به هزینه و مصرف سوخت باز می گردد که در این مورد ماشین های کنترلی بنزینی مقرون به صرفه تر هستند.

سوخت بنزین ارزان‌تر و در دسترس تر از سوخت نیترو است و موتور بنزینی بازدهی بهتری دارد. به علاوه اینکه ماشین کنترلی بنزینی می توانند با یک لیتر سوخت تا ۴۰ دقیقه کار کنند، در حالی که ماشین کنترلی نیترو با همان مقدار سوخت تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می توانند فعال باشند.

نگهداری و تعمیر ماشین های کنترلی

ماشین کنترلی نیترو نیاز به نگهداری و تعمیر بیشتری نسبت به ماشین کنترلی بنزینی دارند همچنین موتور نیترو حساس تر بوده و ممکن است بیشتر نیاز به تنظیم پیدا کند.

دیگر موردی که باید در تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی مورد اشاره قرار بگیرد این است که سوخت نیترو باعث کثیفی و سایش بیشتر قطعات می شودولی  موتور بنزینی ساده‌تر و مقاوم تر است و نیاز به تمیز کردن و روغن کاری کمتری دارد.

بیشتر بدانید: قیمت ماشین کنترلی آفرود ارزان

هزینه و مصرف ماشین کنترلی نیترو و بنزینی چقدر است؟

 

ماشین کنترلی نیترو بخریم یا بنزینی؟

با وجود نکاتی که در مورد تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی گفته شد شاید همچنان سؤال برای شما وجود داشته باشد که ماشین کنترلی نیترو بخریم یا بنزینی؟

در این زمینه باید گفت که اگر شما علاقه‌مند به سرعت و قدرت بالا هستید و می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید، ماشین کنترلی نیترو برای شما مناسب است. اما اگر شما علاقه‌مند به قیمت پایین و نگهداری آسان هستید و می‌پذیرید که سرعت و قدرت کمتری داشته باشید، ماشین کنترلی بنزینی برای شما مناسب است.

مزایا و معایب این دو ماشین را می توان به صورت زیر در نظر گرفت:

  • مزایای ماشین نیترو: سرعت و قدرت بالا، صدای جذاب و تنوع
  • معایب ماشین نیترو: قیمت بالا، نگهداری سخت و سوخت گران
  • مزایای ماشین بنزنینی: قیمت پایین، نگهداری آسان و سوخت ارزان
  • معایب ماشین بنزینی: سرعت و قدرت کمتر، صدای کم و انواع محدود

به طور کلی، ماشین کنترلی نیترو برای کسانی که به دنبال عملکرد بالا و هیجان زیاد هستند، مناسب هستند. ماشین کنترلی بنزینی برای کسانی که به دنبال هزینه پایین و زمان بیشتر هستند، گزینه خوبی است. شما می توانید برای خرید بهترین ماشین های کنترلی به فروشگاه آنلاین آرسام آرسی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *