بلاگ

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی

ماشین کنترلی بنزینی یکی از جذاب ترین نوع ماشین های کنترلی موجود در بازار است و از این نظر بسیاری از افراد به دنبال یک راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی هستند تا بتوانند انتخابی خوب درباره این محصول داشته باشند.

جذابیت ماشین کنترلی از این رو است که بسیار شبیه به نوع واقعی بوده و می تواند به عنوان یک مدل کوچک شده از ماشین های بزرگ، کارهایی را انجام دهد که از عهده خودروی واقعی خارج است یا محدودیت برای انجام آن وجود دارد.

ملاک دسته بندی برای خرید ماشین کنترلی بنزینی

آنچه در راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بیش از هرچیز مورد توجه قرار می گیرد، دسته بندی این ماشین ها است. ماشین های کنترلی بنزینی از لحاظ کلاس کاری، نیروی محرکه و تعداد دیفرانسیل با یکدیگر تفاوت دارند.

بنابراین بر حسب استفاده ای که از این ماشین ها دارید باید اقدام به خرید آن کنید. در ادامه بیشتر به ایت متر و معیارهای تقسیم بندی ماشین های کنترلی بزینی خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید:

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بر اساس کلاس کاریراهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بر اساس کلاس کاری

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بر اساس کلاس کاری

ماشین های کنترلی بر اساس کلاس کاری به انواع آفرود، آن رود، تراک، باگی و دریفت تقسیم بندی می شوند. کارکرد هرکدام از این ماشین ها متفاوت است که در زیر برخی از آن ها به طور مختصر آمده است.

  • ماشین کنترلی آفرود و آن رود: ماشین ‌های شاسی بلند دارای لاستیک پهن و کمک فنرهایی قوی هستند و در هر مسیری به ویژه تپه و بلندی می توان از آن استفاده کرد. ماشین های آن رود بر روی سطوح صاف عملکرد بهتری دارند.
  • ماشین کنترلی باگی: اگر به دنبال راهنمای خرید ماشین کنترلی برای مسیرهای هموار هستید، ماشین کنترلی باگی دارای شاسی کوتاه و بدنه ای کشیده بوده و لاستیک های کم قطر دارد. این ویژگی باعث حداقل اصطکاک این ماشین با جاده می شود.

آیا ماشین کنترلی بنزینی برای مسابقه مناسب است؟

  • ماشین کنترلی تراک: ظاهر ماشین های تراک شبیه وانت و پیکاپ است. این ماشین ها از پس هر مسیری بر می آیند به غیر از مسیرهای صخره و سنگلاخ. این ماشین ها دارای موتور، شاسی و فنر قوی است و از این نظر قیمت بالاتری نیز دارد.
  • ماشین کنترلی دریفت: وقتی صحبت از حرکات نمایشی و مانور به میان بیاید، قطعاً ماشین کنترلی دریفت بهترین گزینه است. این ماشین ها دارای بدنه ای خوابیده بوده و بر روی سطوح صاف بسیار پر کاربرد هستند. ماشین کنترلی دریفت به راحتی چپ نمی شود زیرا کمک فنری قوی دارد و از این نظر کمی قیمت آن بالا خواهد بود.

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بر اساس دیفرانسیل

قابلیت مهم دیگر در ماشین های کنترلی بنزینی، تعداد دیفرانسیل این ماشین ها است. قدرت مانور یک ماشین وابستگی بسیار بالایی به قدرت دیفرانسیل آن دارد.

به طور کلی ماشین‌های کنترلی بنزینی به دو دسته تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل تقسیم می ‌شوند. اگر قدرت مانور ماشین برای در درجه اهمیت بالایی قرار دارد حتما باید تعداد دیفرانسیل را مد نظر قرار بدهید.

راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی بر اساس دیفرانسیل

آیا ماشین کنترلی بنزینی برای مسابقه مناسب است؟

دیگر موردی که در راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی می توان مدنظر قرار داد، قابلیت ماشین برای مسابقه است. ممکن است هنوز بین نوع الکتریکی، بنزینی و نیترو مردد باشید و از خود بپرسید کدام یک از این ماشین های کنترلی برای مسابقه مناسب تر هستند.

اگر قصد شرکت در مسابقات ماشین کنترلی را دارید عدم افت توان برایتان بسیار مهم است، ماشین های کنترلی بنزینی بهترین گزینه برای شما هستند. البته باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که این ماشین ها به نسبت نوع الکترونیکی دارای هزینه نگهداری بالاتری هستند و گویی شما در حال نگهداری از یک ماشین واقعی هستید.

بیشتر بدانید:

نکته پایانی

در این راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی سعی شد تا ویژگی های کلی این نوع ماشین کنترلی بررسی شود. شما بر حسب نیاز خود می توانید ماشین کنترلی مناسب را انتخاب کنید.

چنانچه قصد خرید یا مقایسه ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی را دارید می توانید از فروشگاه آنلاین آرسام آرسی بازدید کنید. آرسام آرسی وارد کننده و توزیع کننده برندهای معتبر کوادکوپتر و انواع ماشین کنترلی  سوختی و الکتریکی دارای نمایندگی فروش ماشین های کنترلی برندهای معروف اروپایی و آسیایی و تامین کننده قطعات یدکی مدل های آرسی است.

5/5 - (1 امتیاز)

یک نظر در “راهنمای خرید ماشین کنترلی بنزینی

  1. ریحانه علیزاده گفت:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *