بلاگ

برد کوادکوپتر ارزان

برد کوادکوپتر ارزان

برد کوادکوپتر ارزان از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یا رد این کوادکوپترها است و به حداکثر مسافتی اشاره دارد که کوادکوپتر می‌تواند از خلبان خود دور شود. معمولاً کوادکوپترهای ارزان به نسبت سایر کوادکوپترها از برد کمتری برخوردار است. در ادامه بیشتر به موضوع برد در انواع کوادکوپترها پرداخته ایم.

عوامل موثر بر برد کوادکوپتر ارزان

کوادکوپترهای ارزان قیمت به طور کلی برد پرواز محدودی دارند. این نوع کوادکوپترها معمولا از باتری‌های کوچکتر و ارزان‌تر استفاده می‌کنند و کیفیت سیگنال آنها نیز ممکن است به اندازه کوادکوپترهای گران قیمت قوی نباشد. برخی از عوامل موثر بر برد کوادکوپتر ارزان عبارتند از:

  1. باتری: ظرفیت باتری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر برد پرواز کوادکوپتر است. به طور کلی، هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، کوادکوپتر می‌تواند مسافت بیشتری را طی کند.
  2. کیفیت سیگنال: کیفیت سیگنال بین کوادکوپتر و ریموت کنترل نیز بر برد پرواز تاثیرگذار است. اگر سیگنال ضعیف باشد، کوادکوپتر ممکن است به طور ناگهانی از دسترس خارج شود.
  3. موانع: وجود موانعی مانند درختان، ساختمان‌ها و خطوط برق می‌تواند بر برد پرواز کوادکوپتر تاثیر بگذارد.
  4. شرایط آب و هوایی: باد شدید و بارندگی می‌تواند بر برد پرواز کوادکوپتر تاثیر منفی بگذارد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید باتری برای کوادکوپتر و هلی شات

خرید اینترنتی هلی شات با گیمبال

بلندترین برد برای کوادکوپتر

کوادکوپترهای حرفه‌ای به‌طور معمول برد بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را پوشش می‌دهند اما مدل‌های بسیار پیشرفته، بردی تا ۴۰ دقیقه و بیشتر را ارائه می‌دهند. عواملی مانند نوع باتری پیشرفته‌تر، استفاده از موتورهای بادامنه قدرت بالاتر و ابزار الکترونیکی پیشرفته باعث افزایش برد می‌شوند اما همگی هزینه بیشتری را سبب می‌گردند بنابراین نمی توان برای برد کوادکوپتر ارزان نمی توان به سراغ اعدادی بالاتر از ۱۵ دقیقه رفت.

عوامل مؤثر بر برد کوادکوپتر

به طور کلی عواملی مانند وزن کوادکوپتر، سرعت و ارتفاع پرواز، ظرفیت باتری و شدت باد روی برد کواد کوپتر تأثیر می‌گذارند. همچنین کوادکوپترهایی که از باتری‌های خارجی شارژدهنده پشتیبانی می‌کنند می‌توانند برد بیشتری داشته باشند.

در مجموع باید توجه داشت که برد کوتاه‌تر بخشی از قیمت پایین‌تر کوادکوپترهای اقتصادی است و خریدار باید انتظارات خود از برد کوادکوپتر ارزان را با توجه به بودجه‌اش تنظیم کند. به طور کلی عوامل تأثیرگذار بر برد پهپاد این چنین لیست می شود:

  • وزن کواد:هرچه وزن بیشتر باشد، برد کمتر می‌شود.
  • باتری و نوع آن:باتری‌های پرظرفیت برد بیشتری دارند.
  • موتور و قدرت آن:موتورهای قوی‌تر با سرعت بیشتر برد کمتری دارند.
  • سرعت و ارتفاع پرواز:پرواز در ارتفاع و سرعت بالا برد را کاهش می‌دهد.
  • شرایط محیطی:باد، گرما و ارتفاع هوا برد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
  • میزان بار و وزن اضافه:بار بیشتر برد را کم می‌کند.
  • مهارت خلبان:پرواز هدفمند برد بیشتری دارد.
  • نحوه استفاده از امکانات:مثلاً به‌کارگیری دوربین انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

عوامل مؤثر بر برد کوادکوپتر

نقش باتری در برد کوادکوپتر ارزان

یکی از عوامل تعیین کننده برد، باتری است. کوادکوپترهای ارزان معمولا از باتری های لیتیوم پلیمری کوچک (LiPo) در محدوده ظرفیت ۱۵۰-۳۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کنند. این باتری ها در صورت شارژ کامل، زمان پرواز فقط ۵-۸ دقیقه را ارائه می دهند.

برخی از مدل‌های بسیار ابتدایی که در حد تفریحی هستند، با شارژ فقط ۳ تا ۵ دقیقه پرواز کنند. باتری های ظرفیت های بالاتر در حد ۵۰۰-۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت به طور قابل توجهی برد را افزایش می دهند اما هزینه قابل توجهی را نیز اضافه می کنند.

تأثیر موتور، پروانه و بدنه بر برد کوادکوپتر

دیگر موردی که باید در مورد برد کوادکوپتر ارزان مورد بررسی قرار بگیرد، موتور و پروانه آن است. مدل‌های کم‌هزینه از موتورهای براش یا جاروبک دار استفاده می کنند که به نسبت نوع براش لس نیروی رانش محدودی ایجاد می کنند.

علاوه بر این  کیفیت ساخت قاب نیز بر رانش پهپاد اثر می گذارد. قاب های اقتصادی، قید دوام و اتصالات بدون درز را می زنند که به قیمت کاهش مقاومت در برابر هوا تمام می شود. این مورد باعث بدتر شدن مقاومت پهپاد در مقابل جریان هوا و مصرف انرژی در مقایسه با فریم های فیبر کربنی درجه یک می شود.

یکی از عوامل تعیین کننده برد، باتری است. کوادکوپترهای ارزان معمولا از باتری های لیتیوم پلیمری کوچک (LiPo) در محدوده ظرفیت ۱۵۰-۳۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کنند. این باتری ها در صورت شارژ کامل، زمان پرواز فقط ۵-۸ دقیقه را ارائه می دهند.

بیشتر بدانید: گرانترین کوادکوپتر جهان

برد کوادکوپتر ارزان

آیرودینامیک و برد کوادکوپتر

نکته مهمی که تا اینجا از قلم افتاد؛ نقش آیرودینامیک است که در برد کوادکوپتر ارزان و گران تأثیرگذار است. کوادکوپترهای ارزان به ندرت دارای طراحی بهینه از منظر آیرودینامیکی هستند. عواملی مانند محفظه‌های غلاف، لبه‌های تیز، تلرانس‌های شل و زوایای عجیب و غریب، کشش نمایه را افزایش می‌دهند.

بنابر آنچه در مورد آیرودینامیک گفته شد و برای بردهای ۱۰+ دقیقه ای قابل اعتماد، سازندگان باید روی ظرفیت باتری بزرگتر، قطعات کارآمد و طرح های آیرودینامیک سرمایه گذاری بیشتری کنند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد برد کوادکوپتر و قیمت انواع آن به وبسایت آرسام آرسی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *