بلاگ

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

احتمالاً شما هم به هنگام خرید ماشین های آرسی با دو نوع الکتریکی و سوختی مواجه شده اید. مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی ما را به تفاوت هایی میان این دو نوع ماشین می رساند.

تفاوت در ویژگی های ظاهری، ساختار و پیشران از اصلی ترین تفاوت هایی است که در مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی از جمله ماشین کنترلی بنزینی و نیترو مشخص می شود؛ در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

ویژگی های ظاهری ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

ماشین های کنترلی الکتریکی و سوختی به راحتی از یکدیگر قابل تشخیص هستند و از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

محسوس ترین تفاوت های ظاهری در مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختیمربوط به قسمت موتور این دو است که در ادامه نیز به همین مورد اشاره شده است.

بیشتر بدانید: اسپید کنترل چیست؟

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی از لحاظ پیشران

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی از لحاظ پیشران

اگر ماشین های آرسی از نوع الکتریکی باشد، منبع انرژی و برق مورد نیاز موتور آن ها از شارژ باتری تأمین می شود. در مقابل ماشین های آرسی با سوخت نیترو وجود دارد که ترکیبی از نیترو متان است.

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی ما را به این نتیجه می رساند که موتور های نصب شده روی ماشین های کنترلی نیترو بسیار شبیه به موتور های موجود در اتومبیل های واقعی است.

ماشین های کنترل از راه دور الکتریکی معمولا از دو نوع موتور مختلف به نام های براش و براشلس بهره می برند. موتور های براشلس امروزی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل گزینه های بهتری برای ماشین های کنترلی مسابقه ای به حساب می آیند.

شاسی ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

نکته دیگری که در مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی مورد توجه قرار می گیرد، شاسی این دو نوع ماشین است. ماشین های کنترلی الکتریکی اغلب دارای دو نوع شاسی از جنس پلاستیک یا فلز هستند. جنس پلاستیک به دلیل ارزان بودن و سهولت در تولید معمولا در ماشین های کنترلی اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاسی های فیبر کربنی نیز بیشتر در ماشین های کنترلی رده سرگرمی مشاهده می شوند و از استحکام نسبتا بیشتری برخوردار است. نکته قابل توجه در مورد هر دو جنس پلاستیک و فیبر کربن این است که از لحاظ وزن سبک هستند و به راحتی جایگزین می شوند.

شاسی ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

مقایسه قیمت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

قیمت ماشین های کنترلی نیترو و هزینه های نگهداری آن ها به مراتب بیشتر از مدل های الکتریکی است. ضمن اینکه هزینه سوخت مخصوص این نوع ماشین ها در مقایسه با برق بیشتر است. البته تعمیر ماشین های کنترلی الکتریکی به دلیل قیمت قطعات آن می تواند گران تمام شود.

در مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی باید گفت که ماشین های کنترلی الکتریکی مناسب کابران مبتدی هستند و استفاده کردن از آن ها به هیچ وجه نیازمند دانش مکانیکی یا مهارت های ویژه نیست.

مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوخت در برخورد با آب

ماشین های کنترلی نیترو ضد آب نیستند و عبور دادن آن ها از چاله های پر از آب باعث آسیب دیدن قسمت های حساس در برابر آب می شود.

در مقابل ماشین های کنترلی الکتریکی دوام قابل قبولی دارند و از خاصیت ضد آب بودن برخوردار هستند. همین ویژگی ها به شما اجازه می دهد بدون هیچ محدودیتی دستگاه خود را در برف و باران به حرکت در آورید و از سواری کردن لذت ببرید.

نحوه نگهداری و مراقبت از ماشین های کنترلی سوختی و الکتریکی

مراحل مراقبت و نگهداری از ماشین های کنترلی پیچیدگی های فراوانی دارد و لازم است پس از هر بار استفاده کردن حتما موتور و سایر اجزای داخلی تمیز شوند تا آلودگی در بلند مدت باعث افت کیفی عملکرد دستگاه نشود و البته قبل از تمیز کردن باید مخزن سوخت خالی شود.

البته در مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی باید گفت که تمیز کردن و نگهداری ماشین های مکانیکی و سوهتی در محموع آسان تر است.

مقایسه قیمت ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی

برخی از تفاوت های کلی ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی

علاوه بر نکاتی که در باب مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی گفته شد، می توان موارد زیر را هم در نظر داشت:

  • قابلیت به وجود آوردن تغییرات عمده و سفارشی سازی در ماشین کنترلی سوختی
  • کوتاه بودن زمان سوخت گیری مجدد ماشین های کنترلی سوختی
  • صدای واقعی ماشین های کنترلی نیترو و خلق هیجان بیشتر معایب
  • صدای کمتر ماشین های کنترلی الکتریکی

بیشتر بدانید: خرید بهترین ماشین کنترلی با قیمت مناسب

نکته پایانی

در این مطلب به مقایسه ماشین کنترلی الکتریکی و سوختی پرداختیم؛ همانطور که اشاره کردیم این تفاوت در نگهداری، شکل ظاهری، پیشران و موتور و همچنین واقعی بودن صداهای ماشین می شود.

شما می توانید برای انتخاب بهترین ماشین های کنترلی و همچنین قطعات یدکی معتبر آن به وبسایت آرسام آرسی سر بزنید. آرسام آرسی وارد کننده و توزیع کننده برندهای معتبر کوادکوپتر و انواع ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی دارای نمایندگی فروش ماشین های کنترلی برندهای معروف اروپایی و آسیایی و تامین کننده قطعات یدکی مدل های آرسی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *