بلاگ

بهترین برند ماشین کنترلی ۲۰۲۳

بهترین برند ماشین کنترلی 2023

انتخاب بهترین برند ماشین کنترلی بستگی به نوع و کاربرد ماشین کنترلی دارد. برای مثال، برای ماشین کنترلی آفرود، برندهایی مانند تراکساس Traxxas، اچ پی ای HPI، آرما Arrma و تیم آسوشیتد Team Associated معروف هستند.

برای ماشین کنترلی رادیویی، برندهایی مانند تامیا Tamiya ، سرپنت Serpent ، کیوشو Kyosho و لوسی Losi محبوب هستند. برای ماشین کنترلی خودران، برندهایی مانند تسلا Tesla ، گوگل Google ، ولوو Volvo و آئودی Audi پیشرو هستند. در ادامه بیشتر به ویژگی های بهترین برند ماشین کنترلی ۲۰۲۳ ۷رداخته ایم.

مقیاس بهترین برند ماشین کنترلی

اگر قصد خرید ماشین کنترلی دارید، خواهید دید که انواع برند این ماشین ها در مقیاس‌هایی مثل ۱/۱۶، ۱/۱۰، ۱/۸ و ۱/۵ هستند. ماشین‌های کوچک‌تر هم در مقیاس‌های ۱/۲۸ و ۱/۶۴ وجود دارند. این مقیاس‌ها نشان می دهند که ماشین چقدر نسبت به یک ماشین واقعی از همان نوع است.

یکی از معمول ترین مقیاس‌ها، مقیاس ۱/۱۰ است. برای کسانی که می خواهند اولین ماشین کنترلی خود را بگیرند این مقیاس بهترین انتخاب است و به همین خاطر تنوع بیشتری برای این اندازه وجود دارد. شما اگر بخواهید می توانید موتور، موتور، فرمان، تایر‌ها و چیزهای دیگر را تغییر بدید.

ماشین‌های کنترلی با مقیاس ۱/۵ خیلی بزرگ هستند و طول‌ آنها گاهی تا یک متر هم می شود. به همین خاطر ماشین‌های کنترلی که دارای مقیاس هستند ۱/۱۰ انتخاب‌های مناسب تری هستند چون جا زیادی نمی گیرند، وقتی بازی می کنید سرعت بالاتری دارند و کنترلشان آسان‌تر است.

بهترین موتور برای ماشین کنترلی

بهترین موتور برای ماشین کنترلی

موتورهای براش یا برس دار برای مبتدیان بسیار مناسب تر است. این نوع موتورها از برس‌های کوچک برای انتقال برق موجود در موتور به انرژی برای حرکت ماشین استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها به دلیل قدرت کمتر، بیشتر برای کودکان طراحی شده‌اند تا در محیط داخلی نیز بتوانند از بازی با آن لذت ببرند.

موتورهای بدون برس یا براش لس، قدرت و سرعت بسیار بیشتری نسبت به موتورهای با برس دارند. این ماشین‌ها علاوه بر کودکان، برای بزرگسالان و نوجوانان نیز مناسب هستند زیرا دارای توان و قدرت زیادی هستند و همه افراد در انواع گروه‌های سنی مختلف می‌توانند از بازی با آنها لذت ببرند.

معمولاً بهترین برند ماشین کنترلی ۲۰۲۳ دارای موتورهای براش لس بوده و امروزه بیشتر ماشین های کنترلی از این نوع موتور بهره می گیرند. پیشار در مورد تفاوت موتورهای براش و براش لس نوشته بوده ایم، شما می توانید برای اطلاع بیشتر به آن مقاله مراجعه کنید.

تعداد دیفرانسیل در ماشین های کنترلی

تعداد دیفرانسیل در ماشین های کنترلی

اگر اولین بار است که تصمیم به بازی با ماشین کنترلی می‌گیرید، توصیه می‌شود به نوع دیفرانسیل آن ماشین نیز توجه کنید.

بهترین برند ماشین کنترلی دارای دو نوع دیفرانسیل، یعنی ۲WD (تک دیفرانسیل) و ۴WD (دو دیفرانسیل) است.

در ماشین‌های تک دیفرانسیل یا ۲WD، نیروی پیشران تنها بر روی دو چرخ جلو یا عقب انتقال می‌یابد. این ماشین‌ها اقتصادی‌تر هستند، اما کنترل آنها برای کودکان و افراد مبتدی کمی چالش‌برانگیز است.

در مقابل، ماشین‌های دو دیفرانسیل یا ۴WD، نیروی موتور را به تمام چهار چرخ ماشین منتقل می‌کنند. این ماشین‌ها به راحتی قابل کنترل هستند و دارای استقامت خوبی می‌باشند.

نوع سوخت ماشین کنترلی

دیگر موردی که باید در انتخاب بهترین برند ماشین کنترلی در نظر بگیرید نوع سوخت این ماشین ها است. برای انتخاب بهترین ماشین کنترلی، حائز اهمیت است که به نوع سوخت آن نیز توجه شود. سه منبع اصلی تغذیه برای ماشین‌های کنترلی شامل بنزین، نیترو و برق می‌شوند.

برای کودکان زیر ۶ سال، توصیه می‌شود که از ماشین‌های کنترلی برقی استفاده کنند. این نوع ماشین‌ها از لحاظ هزینه ارزان‌تر، کم صدا‌تر و استفاده از آنها آسان‌تر از دیگران است. این ماشین‌ها نیاز به آماده‌سازی اولیه مانند ماشین‌های بنزینی ندارند و تنها کافی است آنها را شارژ کنید یا باتری آنها را تعویض کنید.

اما ماشین‌های کنترلی که از بنزین استفاده می‌کنند، سریع و قدرتمند هستند اما بسیار پرس و صدا. این ماشین‌ها برای استفاده در داخل خانه مناسب نیستند و در فضای باز خارج از خانه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

بیشتر بدانید: تفاوت ماشین کنترلی نیترو و بنزینی

قیمت بهترین ماشین کنترلی 2023

قیمت بهترین ماشین کنترلی ۲۰۲۳

عوامل مختلفی از جمله عمر باتری، ظرفیت شارژ، سرعت، جنس بدنه، برند و لوازم جانبی، بر تعیین قیمت  بهترین برند ماشین کنترلی تأثیرگذارند. همچنین، نوع ماشین نیز اهمیت زیادی دارد. ماشین‌های آنرود، دریفت و آفرود، هم از نظر مشخصات و هم از نظر قیمت، با یکدیگر تفاوت دارند.

قیمت ماشین کنترلی یک فاکتور بسیار حیاتی است که در زمان انتخاب و خرید بهترین ماشین کنترلی باید مد نظر قرار گیرد. البته، مدل‌های اقتصادی با کیفیت مناسب نیز در دسترس هستند، اما لازم است توجه داشته باشید که قیمت اغلب نمایانگر عملکرد محصول است. به طور کلی، دلایل متعددی برای ارزان یا گران بودن ماشین کنترلی وجود دارند.

شما می توانید برای انتخاب بهترین ماشین های کنترلی با مناسب ترین قیمت به فروشگاه آرسام آرسی مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *