بلاگ

انواع ماشین کنترلی کدام است؟

انواع ماشین کنترلی کدام است؟

هنگامی که به دنبال خرید ماشین کنترلی هستید، با انواع ماشین کنترلی روبرو می‌شوید. این ماشین‌ها بر اساس برند، نوع سوخت و کاربرد، به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

به عنوان نمونه، می‌توان انواع ماشین کنترلی را به دسته‌هایی نظیر آفرود، آنرود، باگی، آفرود باگی، تراک و دیریفت تقسیم‌بندی کرد که در لیست بهترین ماشین‌های کنترلی جهان جا دارند.

انواع ماشین کنترلی از لحاظ پیشران

بهترین ماشین‌های کنترلی در جهان را می‌توان بر اساس نوع مصرف سوخت به دو دسته الکتریکی و سوختی تقسیم کرد. ماشین‌های کنترلی الکتریکی از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند، که باتری‌های آن به دو دسته پلیمری و لیتیوم تقسیم‌بندی می‌شوند.

همچنین، ماشین‌های کنترلی سوختی از بنزین یا نیترو برای حرکت بهره‌مند هستند. در اینجا نیترو به معنای ترکیب نیترو متان، اتانول و روغن کرچک برای ایجاد حرکت در موتور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت ماشین‌های کنترلی حرفه‌ای، بر اساس نوع الکتریکی یا سوختی بودن، بسته به برند و کشور سازنده آن متغیر است.

بیشتر بدانید: بهترین ماشین کنترلی دریفت

ماشین کنترلی الکتریکی چیست؟

ماشین کنترلی الکتریکی چیست؟

ماشین های الکتریکی یکی از انواع ماشین کنترلی به شمار می رود. از اصلی‌ترین مزایای ماشین‌های الکترونیکی، سهولت استفاده از آن‌ها است. این ماشین‌ها به سادگی با ۱ یا ۲ باتری به حرکت در می آیند. سایر مزایای ماشین‌های کنترلی الکترونیکی به‌صورت فهرستی عبارتند از:

  1. هزینه نگهداری پایین: به دلیل استفاده از باتری، هزینه نگهداری این ماشین‌ها بسیار کمتر است.
  2. بازدهی بالا: ماشین‌های الکتریکی نسبت به ماشین‌های سوختی دارای بازدهی بیشتری هستند.
  3. سادگی تعویض باتری: استفاده از ماشین‌های الکتریکی نیازی به دردسرهای تعویض سوخت ندارد.

با این وجود، ماشین‌های کنترلی الکترونیکی یک ضعف مهم دارند که مدت‌زمان حرکت آن‌ها نسبت به ماشین‌های سوختی کمتر است.

ماشین های سوختی کنترلی

ماشین‌های کنترلی سوختی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، به‌ویژه برای علاقه‌مندان به مسابقات رالی، انتخاب مناسبی هستند. این نوع از انواع ماشین کنترلی دارای قدرت و سرعت بیشتری نسبت به ماشین‌های الکترونیکی می‌باشند.

در زیر می‌توانید مزایای ماشین‌های کنترلی سوختی را مشاهده کنید؛ این مزایا ماشین‌های کنترلی سوختی را به عنوان بهترین ماشین‌های کنترلی در جهان تبدیل می‌کند.

  1. قدرت یکسان در طول مدت رانندگی: استفاده از بنزین یا نیترو به ماشین‌های سوختی این امکان را می‌دهد که در تمام مدت طولانی رانندگی، قدرت یکسانی داشته باشند، حتی در مسافت‌های طولانی، قدرت موتور دچار کاهش نمی‌شود.
  2. حس شرکت در مسابقه رالی: برای علاقه‌مندان به مسابقات رالی، انواع ماشین کنترلی سوختی با صدای واقعی موتور و دود، حس شرکت در یک مسابقه رالی را به طور واقعی منتقل می‌کنند.
  3. گیربکس و کمک‌فنرهای قدرتمند: وجود گیربکس و کمک‌فنرهای قدرتمند، توان ماشین‌های سوختی را به مراتب ارتقا می‌بخشد.

تنها عیب مشخص ماشین‌های کنترلی سوختی، هزینه بالای خرید و استهلاک آن‌هاست؛ اما با این وجود، این ماشین‌ها با ویژگی‌ها و سرگرم‌کنندگی‌های خاص خود، جزء بهترین‌های دنیای ماشین‌های کنترلی محسوب می‌شوند.

ماشین های سوختی کنترلی

تقسیم بندی ماشین های کنترلی بر اساس دیفرانسیل

بررسی تعداد دیفرانسیل در انتخاب انواع ماشین کنترلی اهمیت فراوانی دارد. هرچقدر که تعداد و قدرت دیفرانسیل در ماشین کنترلی بیشتر باشد، در حرکات ناگهانی و مانور ماشین تأثیر بیشتری خواهد داشت.

ماشین‌های کنترلی به‌طور کلی به دو دسته تک‌دیفرانسیل و دو‌دیفرانسیل تقسیم می‌شوند؛ بنابراین، اگر قدرت مانور ماشین برای شما اهمیت دارد، حتماً به تعداد دیفرانسیل آن توجه داشته باشید.

نگاه به برخی از انواع ماشین های کنترلی

نگاه به برخی از انواع ماشین های کنترلی

اگر بخواهیم به چهار مورد از معروف ترین انواع ماشین کنترلی نگاه داشته باشیم، چهار مورد زیر پیش روی ماست:

  • ماشین کنترل باگی: ماشبن های کنترلی باگی معمولاً با طراحی کشیده، لاستیک‌های کم قطر و شاسی کوتاه برای سرعت مناسب طراحی می‌شوند، این ماشین ها را می توان در جاده‌های صاف و ساحلی نیز استفاده کرد.
  • ماشین آفرود کنترلی: باگی‌های آفرود، ماشین‌های کنترلی با توان و سرعت بالا برای حرکت روی انواع مسیرها از جاده تا سنگلاخی هستند و به عنوان بهترین ماشین کنترلی آفرود شناخته می‌شوند.
  • ماشین کنترلی تراک: ماشین‌های کنترلی تراک با شاسی بلند، برای حرکت در هر مسیری مناسب هستند، به ویژه برای علاقه‌مندان به دریفت مناسب هستند.
  • ماشین کنترلی دریفت: حرکات نمایشی با ماشین کنترلی دریفت به دلیل طراحی خاص و کمک فنرهای قدرتمند، به راحتی انجام می شود و این ماشین ها به‌خصوص برای مسابقات بسیار به کار می آیند.

بیشتر بدانید: اسپید کنترل چیست؟

انتخاب بهترین ماشین کنترلی

برای بررسی نکات اصلی در راهنمای خرید انواع ماشین کنترلی، باید به برد کنترلی، موتور و وزن ماشین توجه کرد. به ویژه یانکه در خرید ماشین‌های الکترونیکی، به برد کنترلی دقت کنید؛ زیرا در برخی از برندها، برد کنترلی ممکن است محدود باشد.

همچنین، اگر قصد درایو حرفه‌ای دارید، از فروشنده جزئیات قدرت موتور و وزن ماشین را پرسش کنید. برخی از ماشین‌ها به دلیل وزن بالا، مناسب برخی مسیرهای خاص مانند جاده یا بیابان می‌باشند. شما می توانید برای خرید انواع ماشین کنترلی در طرح ها و مدل های مختلف به فروشگاه آرسام آرسی مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *